تبلیغات
باشگاه کارافرینی ایرانیان - ده خصوصیت مدیران شگفت انگیز
 
باشگاه کارافرینی ایرانیان
جدید ترین اخبار کارافرینی و اختراعات
درباره وبلاگ


B باشگاه K کارافرینی 98 کد شناسه ارتباطی بین المللی ایران

مدیر وبلاگ : علی گلستانی نژاد
  • />
آیا شما یک مدیر شگفت انگیز هستید؟ یا فقط یک رئیس خوب؟ این مقاله شامل نکاتی است برای اینکه اگر مدیر خوبی هستید، سعی کنید که شگفت انگیز باشید.


مدیر بودن بسیار مشکل است. مردم به صورت طبیعی نمی خواهند رئیس داشته باشند و البته هر کسی هم مشتاق نیست که مدیر باشد. اما بسیاری از افراد مشتاق هستند که از یک رهبر خوب پیروی کنند و سازمان ها و شرکت ها به دلیل عملکرد و کیفیت حضور مدیران به موفقیت می رسند یا نابود می شوند.


ده خصوصیت زیر مرجعی برای تشخیص عملکرد مدیران است. اگر می خواهید مدیر خود را ارزیابی کنید و یا در شرف دریافت عنوان مدیریت هستید و علاقه دارید فراتر از یک مدیر خوب باشید با کاربرد نکات زیر میتوانید به یک مدیر شگفت انگیز تبدیل شوید.


1. مدیران خوب کنترل اوضاع را در دست دارند و کارها را به انجام می رسانند.
مدیران شگفت انگیز می دانند که کارایی در دراز مدت می تواند دشمن بهره وری و سودآوری باشد. بنابراین آنها سعی میکنند تا فضایی برای تفکر توسعه گرا ایجاد کنند. آنها به کارکنان خود اختیارات میدهند تا بتوانند زمان، منابع و تکنیک را برای حل مسائل با ایده های جدید به کار بگیرند، به جای اینکه دستورالعمل ها و چک لیست ها را اجرا کنند.

2
. مدیران خوب، تعاملات اجتماعی درون سازمان را پرورش می دهند و برای افراد جایگاه مناسبی فراهم می کنند .
مدیران شگفت انگیز فرهنگ سازمانی فراتر از معمول طراحی می کنند. آنها افراد مناسب را به سازمان خود جذب می کنند و مطمئن می شوند که هر کس را در موقعیت مناسبی قرار داده اند. همچنین اطمینان حاصل می کنند که افراد نامناسب وارد سازمان نمی شوند و در صورت ورود، سریعا جایگزین خواهند شد.

3. مدیران خوب از افرادی با تفکر خلاق دعوت به کار می کنند.
مدیران شگفت انگیز می دانند که چگونه محیطی برای ایجاد خلاقیت در فرایندهای کاری روزمره ایجاد کنند، به نحوی که همه کارکنان به طور طبیعی خلاق باشند و در تعامل با دیگر افراد تیم، متناوبا به بهبود عملکرد و ایجاد نوآوری در مراحل کاری بپردازند.


4. یک مدیر خوب، فضای بازی برای بیان نگرانی و مشکلات کارکنان ایجاد می کند.
مدیران شگفت انگیز، محیطی ایجاد می کنند که افراد در آن اختیارات لازم برای ایجاد تغییر و حل مشکلات را داشته باشند و از این طریق بتوانند به ارتقای محصول، فرایندها و اولویت های تولید بپردازند. آنها فضای باز ارتباطات را با نقطه ای که در آن بیان دغدغه های صادقانه مورد انتظار است ترکیب می کنند، به نحوی که همه افراد در دستیابی به بالاترین نتایج عملکرد مشارکت کنند.

5. مدیران خوب کارمندان خود را تشویق می کنند که مهارت هایشان را ارتقا دهند.
مدیران شگفت انگیز، آموزش شخصی و رشد مهارت های حرفه ای را نیز جزو وظایف هر عنوان شغلی تعریف می کنند. به نحوی که این رشد شخصی هم الزامی باشد و هم مورد تقدیر قرار بگیرد. آنها میدانند که شرکت هایی که به این شیوه عمل می کنند موفق می شوند که مدیران جدیدی در درون خود پرورش دهند. آنها مطمئن می شوند که شرکت زمان و هزینه لازم برای رشد افراد اختصاص می دهد تا تمامی افراد انتظارات معقول در محدوده تعهد سازمانی را با موفقیت برآورده کنند.



6. مدیران خوب جلسات را به صورت موثر و کارآمد اداره می کنند.
مدیران شگفت انگیز، مطمئن می شوند که تمام افراد تیم، میان جلسه سودمند و اتلاف زمان و منابع، تفاوت قائل هستند. آنها افراد تیم را آموزش می دهند که از تکنیک هایی برای تسهیل برگزاری جلسه استفاده کنند و نیز برای افراد فضایی ایجاد می کنند که برای پیشبرد جلسات موثر از طریق بررسی فیدبک ها، فعال باشند.


7. مدیران خوب در میان کارکنان اعتماد ایجاد می کنند تا آنها احساس امنیت کنند.
مدیران شگفت انگیز، تعاملات و عملکرد مثبت را درون تیم تشویق می کنند، به گونه ای که همه افراد خود را در موفقیت یا شکست تیم سهیم بدانند و وفاداری به شرکت و منافع شخصی را در یک راستا ببینند. در این حالت موفقیت باعث پاداش و منفعت برای همه اشخاص خواهد بود، همان طور که بعد از شکست، همه افراد تیم به بازنگری و ارزیابی و آموختن دوباره، دعوت می شوند تا قدم بعدی در راستای پیشرفت برداشته شود.

8. مدیران خوب فضای شادی در محیط کار ایجاد می کنند.
مدیران شگفت انگیز، به طور مداوم به دنبال راه حل هایی هستند که افراد در انجام وظایف شان، احساس رضایت و لذت داشته باشند. بنابراین کارکنان با هیجان و علاقه بر سرکار می روند و هر روز مسئولیت های خود را به خوبی انجام می دهند.


9. مدیران خوب مطمئن می شوند که کارکنان در برابر وظایف و اعمال خود مسئولیت پذیر هستند.
مدیران شگفت انگیز، حس مسئولیت پذیری را در سازمان ترویج می کنند و با ارائه ارتباطات روشن و شفافسازی درباره چشم انداز و اهداف شرکت، فرهنگ سازمانی را شکل می دهند. آنها می دانند چگونه تیم را تنظیم کنند، چگونه ارتباطی با آهنگ موزون ایجاد کنند و چگونه فرآیندها را ارزیابی کنند. به همین دلیل آنها می توانند به خوبی و با کمترین ریسک با تغییرات کسب و کار، هماهنگ شوند.


10. مدیران خوب می دانند که چگونه از خدمات دیگران قدردانی کنند.
مدیران شگفت انگیز، می دانند که چگونه حس عمیق رضایت شغلی و موفقیت را در اعضای تیم القا کنند، آنها به کارکنان حس قوی اعتماد به نفس و خود ستایشگری می دهند و سپس با اعطای پاداش برای موفقیت ها و تلاش های آنها این حس را تقویت می کنند.




نوع مطلب : خلاقیت و نواوری، 
برچسب ها : خلاقیت، ده خصوصیت مدیران شگفت انگیز،
لینک های مرتبط :
یکشنبه 26 شهریور 1396 11:06 ب.ظ
Excellent site you have got here.. It's hard
to find good quality writing like yours nowadays.
I truly appreciate people like you! Take care!!
سه شنبه 17 مرداد 1396 02:15 ب.ظ
I just could not depart your site prior to suggesting that I
actually enjoyed the usual info a person supply to your visitors?
Is going to be again ceaselessly to check out new posts
سه شنبه 22 فروردین 1396 05:19 ب.ظ
Hey there I am so thrilled I found your web site, I
really found you by mistake, while I was searching on Aol for something else, Nonetheless
I am here now and would just like to say many thanks for a
marvelous post and a all round enjoyable blog (I also love the theme/design), I
don't have time to browse it all at the minute but I have book-marked it and also added in your RSS feeds, so when I have time I will be back to read much more, Please do keep up the
great job.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
 
 
بالای صفحه